کشمش گله مشهد حاوی بور (2.2 میلی گرم در هر 100 گرم) است که یک عنصر کمیاب ضروری برای رشد و حفظ استخوان ها و مفاصل سالم است. بور ممکن است با کاهش از دست دادن کلسیم در زنان یائسه، اثر پیشگیرانه ای بر پوکی استخوان داشته باشد.

علاوه بر این، پری بیوتیک های موجود در کشمش جذب کلسیم و منیزیم را افزایش می دهند، از محتوای مواد معدنی و تراکم استخوان محافظت می کنند و از ساختار استخوان حمایت می کنند.

اگر کشمش گله مشهد زیاد خورده شود چه اتفاقی می افتد؟ کشمش وقتی در حد اعتدال مصرف شود برای سلامتی بسیار مفید است. با این حال، مصرف بیش از حد می تواند منجر به افزایش وزن شود. کشمش غذایی با ارزش کالری و محتوای قند بالاست.

کشمش

بنابراین، تمایل به افزایش وزن را فراهم می کند. مصرف بیش از حد کشمش، به ویژه توسط بیماران دیابتی، می تواند مشکلات جدی برای سلامتی ایجاد کند. اما مصرف زیاد کشمش می تواند باعث ایجاد حساسیت در بدن شود.

کدام کشمش مفیدتر است؟ نوع کشمش که باید ترجیح داده شود؛ قرمز و مشکی خشک شده در آفتاب به خصوص انگور سیاه با دانه، خون نقش موثری در رفع یبوست دارد. دانه های کشمش سیاه را می توان به صورت آسیاب شده نیز مصرف کرد.

کشمش گله مشهد چقدر باید خورد؟ افراد مبتلا به کمبود آهن و کم خونی می توانند روزانه 1 تا 2 مشت کشمش مصرف کنند. مصرف کشمش بیماران دیابتی نباید بیشتر از 1 مشت باشد. بیماران دیابتی باید قبل از مصرف کشمش با پزشک مشورت کنند. افرادی که فقط می خواهند از مزایای آن استفاده کنند، می توانند روزانه 4 تا 5 عدد کشمش سیاه مصرف کنند.

چه مقدار کشمش گله مشهد باید در رژیم غذایی مصرف کرد؟ به طور کلی با توجه به مطالعات انجام شده تاکنون مشخص شده است که افزودن 80-90 گرم (1 لیوان چای) کشمش به رژیم غذایی روزانه مناسب است.

برای کسانی که رژیم دارند، مقدار سهم کشمش تا 1 قاشق غذاخوری است. هنگامی که کشمش به تنهایی یا همراه با مغزها (فندق/گردو و غیره) خورده می شود، سطح گلوکز را ثابت نگه می دارد و نیازهای انرژی آنها را تامین می کند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *