حلقه های لغزنده به طور دائم با زغال دینام تویوتا کمری در تماس هستند. این اجزای گرافیتی در اشکال و اندازه های مختلفی وجود دارند. آنها ممکن است یک فنر، یک اتصال (سیم با دوشاخه)، یا اصلاً نگهدارنده زغال دینام نداشته باشند.
موتورهای زغال دینام دار در اندازه ها و اشکال مختلف (اغلب مربع و مستطیل) هستند و ممکن است دارای شیارهایی برای کمک به جهت باشند. سرعت مته به صورت درصدی از گشتاور بیان می شود که با شدت میدان مغناطیسی تعیین می شود.
زغال دینام های کربنی دارای فنر هستند و با صفحه ای به فنر بسته می شوند تا تضمین کنند که برق به آرامی منتقل می شود. در شرایط خاص، زغال دینام ها توسط یک نگهدارنده زغال دینام با فنری که برای افزایش نیرو طراحی شده است، در جای خود ثابت می شوند.
از طرف دیگر، زغال دینام های شکن برای متوقف کردن موتور زغال دینام خورده و در نهایت مته قبل از فرسودگی کامل ماده گرافیت استفاده می شود. این به منظور حفظ حداکثر عملکرد انجام می شود.
زغال دینام تویوتا کمری که با ابزارهای برقی قابل حمل مانند مته سازگار هستند، معمولاً توسط سازندگان فروخته می شوند. ضخامت، عمق و وسعت کالا به ترتیب بر حسب میلی متر یا اینچ اندازه گیری می شود. با این حال، این مشخصات ممکن است از یک سازنده به سازنده دیگر متفاوت باشد.
موتور DC Brushed چیست؟ هر متخصص در کنترل حرکت باید بتواند بین موتورهای DC زغال دینام دار و بدون جاروبک تمایز قائل شود. پیش از این، موتورهای زغال دینام خورده نسبتاً رایج بودند. اگرچه موتورهای DC بدون جاروبک به طور کامل جایگزین آنها شده است، موتور DC صحیح در هر نوع ممکن است پروژه را به طور قابل توجهی کارآمدتر کند.
اجزای اصلی یک موتور DC دینام خورده به شرح زیر است:
استاتور یک محفظه دائمی با آهنربا، آرمیچر یک روتور است که تعدادی آهنربای الکتریکی روی آن نصب شده است. در داخل استاتور، آزادانه می چرخد.
کموتاتور یک حلقه فلزی متصل به محور آرمیچر به عنوان کموتاتور شناخته می شود. زغال دینام ها برای حفظ جریان الکتریسیته به سیم پیچ های آرمیچر، صفحات کربنی در تماس با کموتاتور باقی می مانند.
بدون دیدگاه