فواید خرما عسلی در ماه رمضان، خرما یکی از مهم ترین مواد غذایی در سفره صبحانه ماه مبارک رمضان محسوب می شود و در ماه رمضان با معده خالی مصرف شود، خواص و فواید مهمی برای بدن دارد.خرما سرشار از فیبر، مواد قندی است. ، کلسیم، پروتئین، پتاسیم و آهن احساس سیری در طول روز در روزه داری ماه مبارک رمضان در ادامه به فواید خرما برای ماه رمضان می پردازیم.

دکتر سوسان غزال، کارشناس تغذیه، آن را در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی فیس بوک ارائه کرده است و مهمترین فواید خرما هنگام خوردن صبحانه در ماه رمضان:

1. سطح قند را کنترل کنید:

فواید خرما در ماه رمضان، خرما حاوی فیبرهای زیادی است که برای کنترل سطح قند خون عمل می کند و به شما کمک می کند تا احساس انرژی و فعالیت برای یک دوره خوب داشته باشید.

خرما عسلی

2. کنترل اشتها:

خرما حاوی مقدار مناسبی کالری و پروتئین است، بنابراین احساس سیری برای یک دوره خوب به شما می دهد و بنابراین می توانید مقدار کمی غذا بخورید.

3. حفظ سیستم گوارشی سالم:
خرما حاوی فیبر است که باعث حرکت منظم روده می شود و در نتیجه از یبوست جلوگیری می کند و به تشکیل مدفوع کمک می کند.

4. مقاومت در برابر آلزایمر و سرطان:
خرما حاوی آنتی اکسیدان هایی است که از سلول ها در برابر رادیکال های آزاد که منجر به بسیاری از بیماری ها می شود محافظت می کند، خرما حاوی آنتی اکسیدان های زیادی است که دارای تعدادی از فواید سلامتی از جمله کاهش خطر ابتلا به بسیاری از بیماری ها است، زیرا خرما حاوی بالاترین محتوای آنتی اکسیدانی در مقایسه با سایر میوه ها است، زیرا همچنین سرشار از فلاونوئیدها است که به کاهش التهاب و در نتیجه کاهش خطر ابتلا به بیماری آلزایمر، سرطان و دیابت کمک می کند.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *